b

b

-

-

onsdag 13 maj 2015

mitt blå hjärta...




Mitt hjärta öppnar sig inte så ofta och så gärna…
Mitt hjärta har svårt att lita på…
Sviken så många gånger blev mitt hjärta rädd…
Slår rytmiskt och glatt vid nya möten, men är osäkert…
Mitt hjärta är inte socialt, det behöver tid
Att slå lugnt… öppna sig…
Mitt hjärta är naivt
Mitt hjärta är rakt och ärligt
Kan inte möta det beräknade, listiga, flummiga, ytliga, det sociala…
Mitt hjärta förstår inte…

Jag förbjuder dig mitt hjärta att öppna dig igen
Det gör för mycket ont
Att blir avvisad…












11 kommentarer:

  1. - Halloj i väster.
    - Tänkvärda ord och två vackra bilder, det är alldeles
    tillräckligt !
    - Ha det så gott !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  2. two images so different ! both are really gorgeous
    what a wonderful blue

    SvaraRadera
  3. Så härligt förgätmigej hjärta ,fina ord .Så fint du fotograferade älgen i förra inlägget .Har inte hunnit med riktigt i svängarna här på bloggen ,vi har så mycket tråkigheter nu ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Hmm, tänkvärda och ack så sanna ord och känslan förstår jag så väl...men, vad beträffar de ytliga, beräknande osv, så tycker jag att vi lämnar dem därhän.
    Allas våra hjärtan lider av samma sak som ditt, men alla kanske inte har förmågan att uttrycka sig som du gör...du tänker, du reflekterar och framförallt så känner du väldigt mycket:)
    Våra hjärtan behöver allt, både glädje och sorg, besvikelse, bedrövelse...och just det, att ta vara på de ljusa positiva upplevelserna...de sanna och ärliga, de som finns där även om vägen dit kan vara både krokig och smärtsam.
    Våra hjärtan vet, innerst inne, vad som är sant och vad som är falskt...våra hjärtan är mycket klokare än dess härskare:)
    De känner...vi tänker...ofta för mycket:)

    SvaraRadera
  5. Djupa betraktelser, och fina djupa bilder. Gertie sammanfattar tankarna fint ova.
    Fina älgbilder nedan. Visst är det lycka när man "springer på" sådana tillfällen :-))
    Ha en fortsatt fin helg.

    SvaraRadera
  6. Skön stämning (eller kanske sjön stämning ;0) )i förstabilden, härligt ljus. Sedan en bild på en favorit bland blommorna förgätmigej... mmmm så härligt. Många ny bilder sedan sist jag var inne på din blogg.

    Ha en bra helg,
    Erik

    SvaraRadera
  7. Oj, du har upplevt något obehagligt, det framgår klart. Ibland är omvärlden snäll nog att småningom sätta en på spåret igen, håller tummarna.
    De fint fotograferade blommorna ger fin stuns åt din mörkt blå sinnesstämning, var så säker.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  8. Innerliga kramar och tänker på dig.
    Varma hälsningar
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Bardzo podoba mi się pierwsze zdjęcie, choć i drugiemu nic nie brakuje :-)

    SvaraRadera
  10. Dina ord och bilder berör stark.
    M

    SvaraRadera
  11. Känner igen mig!
    Ha en fin sommar...här har det inte varit mycket av den varan...och om en vecka har frugan semester och då blir det bra väder!
    Steffe

    SvaraRadera