b

b

-

-

lördag 6 december 2014

Vart är vi på väg...?







Frågan som vi brukar höra på fredagskvällar i det populära programmet På spåret blev för mig enormt aktuell i mycket bredare sammanhang. Efter en ganska politiskt turbulent vecka ställer jag mig den frågan dagligen. Vart driver vi oss, vad är det bästa val?

Det finns mycket att tänka på... funderar ofta till exempel över maktens dragkraft...
PUNCTUM SALIENS tar upp i sitt senaste inlägg Om makt och maktmissbruk just detta ämne, nämligen olika maktbegär...
















7 kommentarer:

  1. Ale cuda obfociłaś. Żebym tylko wiedziała co to za bąbelki?

    SvaraRadera
  2. I like these photos and art pictures.
    But the last one I fell in love with :)
    I'm going to be your new reader,
    could you please be so kind and
    install a translate button?
    Thank you, have a nice sunday :)
    【ツ】Knipsa

    SvaraRadera
  3. Vem vet? Vi får väl se...
    Fina bilder bjuder du på, gillar den sista, bra komposition med de små personerna uppe i högra hörnet.

    Ha det gott,
    Erik

    SvaraRadera
  4. En varm hälsning och stort tack för länk och underbara fotografier.

    SvaraRadera
  5. Ja du Halina...vart är vi på väg?
    Ibland tror jag att jag är på rätt väg, känner mig helt övertygad...och helt plötsligt är det bara fel och så blir det en ny väg...ännu krokigare och smalare:)
    Ja, sånt är livet och som vanligt hävdar jag att man måste ta vara på guldstunderna...de små och exklusiva:)

    Stor kram från G...under en liten paus...

    Bilderna är fantastiska och perfekta illustrationer!!

    SvaraRadera
  6. Det är kanske i alla fall l i t e bra att nån gång uppstår lite oreda så talangerna att råda bot på kaoset får komma till tals. Om det är det politiska spelet som åsyftas ser jag fram mot vårens nyval.
    Dina bilder är kanon, Medan jag gillar den lite smutsiga musten i sista, fascineras jag av innehållet i de båda ovanstående. Om såpass abstraherade bilder har något innehåll, vilket väl är deras innehåll i dessa fall.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  7. En bra fråga...undrar det själv med...Underbara bilder bjuder du på i detta inlägg!
    Kram/carina

    SvaraRadera