b

b

-

-

onsdag 5 juni 2013

En härlig tid... / Cudowny czas...




Redan juni... Dessutom den femte... Hur gick det till?
Ja, det går så fort så fort. Det sägs att man får lugn och ro i naturen... det kan inte stämma i det stressiga tillstånd som naturen befinner sig i just nu...
Igår fotade jag knoppar och idag ser jag att det fröar överallt...
Igår hoppade pilfinken med bomaterialet i näbben och i dag hörs det pipande i holken på långt avstånd...
Min rododendron har redan skräpat med vissna blommor... När? 

Jag är försent... som våren i år...

lugnt... lugnt...

Trädgården är i full blom från gräsmatta till trätopparna. Det är en härlig tid.
Jag stannar en stund... jag behöver inte hinna se varenda knopp och blomma, uppleva varenda födelse och bortgång...
Jag är nu, njuter av humlors surande i rabatterna, fåglar som spelar, förför, lockar... ruvar, matar, flyger fram och tillbaka och ger så mycket glädje...

Åska passerar förbi och spolar trötthet...vatten ger nytt liv...

Solen glittrar i grönskan, snöfall i form av sälgfrö väcker lust att trycka på Olympus avtryckaren igen...

Det är härligaste tiden på året... Den är...











***

Po polsku napiszę wkrótce... o wiośnie zapóźnionej i pospiesznej... i moim ogrodzie... i czasie cudownie zatrzymanym w kadrach rozmaitych :)

***

 


 

10 kommentarer:

  1. Cudowny czas, cudowne zdjęcia. Piękne!

    SvaraRadera
  2. - Halloj i väster.
    - Visst är det underbart. Precis som dina bilder !
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  3. Så sant som det är sagt!
    Jätte fina makron!

    SvaraRadera
  4. Så sant och så klartänkt...så rätt och ibland så fel...
    tiden rusar iväg och vi med den...men DU stannar upp, du ser och reflekterar...
    och DU visar helt underbara bilder...tidsrusningen till trots:)
    Sätt dig ner i din fantastiska trädgård...SITT ner och njut, glöm kameran, glöm alla måsten...LEV!!
    Jag är "on the road again"...det är mitt liv...packa upp, packa ner...
    och däremellan en stunds ro, en stund av inspiration och eftertanke, kanske:)
    Kära Halina...njut av det du har, ta vara på livet...
    filar på duvan...hon är på väg, men hon är svårstartad:)
    !!
    Många varma, ärliga och innerliga KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  5. Superfina bilder.....ja hur fort går det egentligen?
    Valparna är redan 6 veckor o springer runt. Det har gått så fort

    SvaraRadera
  6. Wow ......
    I find this really beautiful pictures.
    I love macro but also other forms of photography.
    These plates appearing here are really magniefiek.
    Greetings, Helma

    SvaraRadera
  7. Hej going.
    Tack för plinget idag.
    Det gjorde jättegott.
    Nu har jag kollat in dina fantastiska makrobilder.
    Helt otroligt vackert.ALLIHOPA...
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  8. Som naturfotograf är det en stressig tid, minst sagt!

    SvaraRadera
  9. Mycket vackert, som alltid! Jag älskar den första bilden, men allihopa är fina! Fint att vila ögonen på.

    Trevlig helg!/Marie

    SvaraRadera